وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...
وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...

یک خانواده

 

-گفتی که: شب ِ یلدا هم آمد و تو از غم گفتی، نه شادی! از مرگ گفتی و نه زندگی!مرجان کشاورزی آزاد
-می گویم که: عزیز ِ من! "غم" و "مرگ" هم هر دو بخشی از "زندگی" اند! نشنیدی سخن ِ "او" را که می گفت: 

ز مادر همه مرگ را زاده ایم / همه بنده ایم ارچه آزاده ایم 

-نه! از "یلدا" بگو! از "زایش" و "روشنی"! از "خانواده" بگو!
-خانواده! باشد! میدانستی که یکی از نویسندگان ِ نامدار حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان و قصه نویس ِ پیشین برنامه ی رادیویی ِ  "شب بخیر کوچولو" ، خانم ِ «مرجان کشاورزی آزاد» دختر عمه ام است!
-شوخی ِ جالبی بود!
-نه، شوخی نیست! او واقعاً دختر عمه ام است! فرزند ِ عمه ی بزرگترم.
-خدایا! من او را می شناسم! عاشق ِ یکی از داستانهاش هستم: «غیر از خدا هیچکس تنها نبود» 

-آره، خودشه! اتفاقاً من هم این داستانشو بیشتر از همه ی کارهاش دوست دارم! خونِ مشترک یه جایی خودشه نشون میده!
-منظورت چیه؟
-میدونستی که "مرجان" بخشی از همان دلبستگی های مرا به ایران ِ کهن و روایات ِ آن دارد! شاهد بیاورم از کتابهایی که به نثر روان برای نوجوان ها نوشته و پرداخته است: «مزدک»، «ویس و رامین»، «قصه های شیرین قابوسنامه»، «قصه های شیرین سیاستنامه» و ... 

ویس و رامین- مرجان کشاورزی آزاد 

مزدک- مرجان کشاورزی آزاد
-دو نفر از یه خانواده! هیچ عجیب نیست! برای "یلدا"ی امسال دوست دارم دوباره «غیر از خدا هیچکس تنها نبود» را بخوانم! فکر میکنم که لازمه تو هم دوباره بخونیش! 

غیر از خدا...

به یاد ِ آن سالها از زندگی ام که با مهر و تلاش گذشت! "امید" و "مهر" را، "زندگی" را  می ستاییم در این "یلدا" و همه "یلدا"ها!    


 لینک به کتابخانه ی الکترونیکی «مرجان کشاورزی آزاد»    

01  


02  


03  


04  


  


06  


0734


mr08m 


09

نظرات 5 + ارسال نظر
خاطره شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ق.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

سلام
واقعیت رو بگم جلد کتابها برام آشناست
برام جالبه بخونم
بیشتر معرفی کتاب دارید نه؟ مثل عنوان وبلاگتون؟
من مشتاق کتابهای جدیدم

میچکا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:33 ب.ظ http://www.royaye-rira.blogfa.com

چقدررررر هیجان انگیز... چه دختر عمه ی ناز و مهربونی دارید. یاد بچگیها و گوش دادن به قصه شب بخیر.

شب یلدای خوبی داشته باشید. یه مطلب کوچولو نوشتم سر بزنید خوشحال میشم

مریم نظری نیا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام یاغش جان
امیدوارم که خوب و خوش باشی
یلدا مبارک
شاد زی و مهر افزون

انعکاس آب جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:16 ب.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

برام چیز تازهای بود دیدن این ÷ست.ممنون.

فرانک چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:20 ق.ظ http://collage.blogfa.com

سلام این تصاویر واقعا زیبا هستند همیشه میام نگاه میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد