وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...
وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...

حسد بُرد بدگوی در کار ِ من ...


میگویند که مقرّر بوده حکیم فردوسی، کل شاهنامه را به فارسی ِ سره بگوید و برای هر بیتِ اینچنینی، از سلطان، یک سکه ی طلا دریافت کند، ولی چون پس از سی سال، شصت هزار بیت سرود و نزدِ سلطان برد، از آنجا که پرداختِ دینارها گران میآمد، سلطان به شاعرانِ درباری فرمود که جستجو کنند و ابیاتی که در آن ها واژگان عربی به کار رفته را شناسایی کنند.

فالجمله اینکه پانصد بیت از این-دست یافتند و به همین بهانه زیر قولشان زدند و آن شصت هزار بیت را با دیده ی نکوهش و سرزنش قدر ننهادند!

حال، حکایتِ امروز ِ ماست. آنان که هیچ کاری انجام نمیدهند و پیوسته به دنبالِ عیب-جویی و ایرادگیری از خدماتِ این و آن، و ناچیز و محقّر جلوه دادن ِ زحماتِ خدمتگزاران ِ واقعی ِ مردم و جامعه هستند، خوب است که بجایِ غیبت کردن و کوک کردن ِ ساز ِ بی معرفتی، و بالا کشیدن خود با پایین کشیدن ِ دیگری، تلاش کنند که به واقع بسیجی-وار و پُر تلاش و بی ادعا کاری برای جامعه انجام دهند و نفعی برسانند که توشه ی آخرتشان باشد.

در این دنیا، البته نظمی وجود دارد که مطابق ِ آن، این افراد پس از مدتی به طور کامل متنبّه میشوند؛ ولی چقدر خوب است که به جایِ بیرون ِ گود نشستن و مرتب هیاهوی ِ "لنگش کن!"، کمی هم سخاوتمندانه و ایثارگرانه از خود مایه گذاشته و به خدمتگزاری ِ جامعه بپردازند تا به قول ِ معروف، سنگ و وزنشان به آن حدی برسد که بتوانند از فردی که از آنها در این مسیر بسی پیشتر است انتقاد کنند! انتقادی سازنده!

همایش معاونین عمرانی ِ دانشگاه آزاد اسلامی. تهران، واحد علوم و تحقیقات، زمستان 1389.
به ترتیب از چپ به راست: مهندس وحید، مهندس رحیمیان (مدیر کل طرحهای عمرانی)، مهندس بیات، نگارنده، مهندس اسکندری (معاون عمرانی واحد کرج)، و ...


نظرات 3 + ارسال نظر
محسن جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ق.ظ http://Charbagh.blogfa.com

درود
گزارش همایش هفته اصفهان در وبلاگ چهارباغ

محمد ولی تکاسی چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:53 ق.ظ http://mw1.blogfa.com

با عرض سلام و ادب
احتراما ضمن تشکر از نشر و گسترش ادب و فرهنگ ایرانی به ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی بازدید از بخش آرشیو موضوعی بزرگان رامسر(معاصر) را یادآوری فرمایید.
در ضمن اگر برای شما امکان دارد با آقای کفاشی در باره تهیه انیمیشن از قلعه مارکوه و کم و کیف آن صحبتی داشته باشید.
با تشکر
وبلاگ رامسر شهر دریا و جنگل
وبلاگ جواهرده رامسر مکانی دیدنی و خاطره انگیز

آقای تکاسی ِ گرامی،
با سلام. متقابلاً از تلاش هایِ فرهنگی ِ حضرتعالی سپاسگزارم. از وبلاگِ ارزشمندِ شما بازدید نمودم و بهره بردم. ولی ذکر ِ نکاتی ضروری است:
دکتر جواد خلعتبری، برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، زحماتِ فراوانی کشیدند، ولی ای کاش، همین اندازه که به شرح احوال ایشان پرداختید، به احوالِ ریاستِ پیشین ِ دانشگاه، جنابِ آقای دکتر عبدالصمد خلعتبری نیز میپرداختید که بی شک از مفاخر ِ فرهنگی ِ شهرمان هستند و اگر نبود تلاش های ایشان (خرید زمین، پذیرش ریسکِ ساختمان-سازیهای گسترده و انعقاد قراردادها با پیمانکاران، آنهم زمانی که دانشگاه، یک مرکز ِ کوچک بود و هنوز به واحد ارتقا نیافته بود)، اکنون چیزی به نام دانشگاه آزاد در شهرمان وجود نداشت. به عنوان کسی که سال ها مدیریتِ پروژه های عمرانی ِ دانشگاه آزاد را در رامسر عهده دار بوده و ساختمان های فعلی ِ آن را به یادگار نهاده ام، به قطع و یقین خدمت تان حقایق ِ ناگفته ای را بیان میدارم: درست وقتی که قراردادِ ساختمان آموزشی ِ ده-هزار مترمربعی را بسته و پیمانکار، پروژه ی مزبور را به 10 درصد پیشرفت فیزیکی رسانده بود، از طرف دبیر وقت منطقه (در ساری) و واحد تنکابن فشارهایِ فراوانی آوردند که ساختمان-سازی را متوقف و در مرحله ی بعد، از شش-طبقه به چهار-طبقه تقلیل دهند. "رامسر" یک رقیب ِ همیشگی است چون نام ِ بزرگی دارد! دکتر عبدالصمد خلعتبری ولی استوارانه در برابر فشارها ایستادند و نگذاشتند که چنین شود. بهایِ آن را نیز پرداختند. تا زمانی که ایشان عهده-دار ِ ریاستِ دانشگاه بودند، علیرغم اصرارهای ِ دبیر ِ وقتِ منطقه، در جذبِ نیرو، اول افراد ِ بومی را مد نظر میداشتند ...

برقرار باشید!

محمد ولی تکاسی یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ق.ظ http://MW1.BLOGFA.COM

به نام خداوند
ضمن تشکر از کامنت حزن انگیز شما و با آرزوی قبولی عبادات و طاعات شما در ماه محرم
بحث آموزش نیروی انسانی همیشه در اولویت سند چشم انداز توسعه کشور بوده و هست. حال اگر برخی بنا بر دلایلی خود را از این مقوله معاف می دارند جای بسی شگفتی است. ساختمان ها و ابنیه در جهت پیشرفت و اعتلای یک کشور لازم ولی کافی نیست .
به عنوان یک نفر اهل رامسر به جدیت و پشتکار شما ارج گذاشته و در صورت امکان یک پاراگراف از بیوگرافی دکتر عبدالصمد خلعتبری و وضعیت شغلی فعلی ایشان را برای من بفرستید تا از ایشان نیز به رسم ادب یادی گردد.
همانطوری که می دانید نیای بزرگ خلعت بری ها حاکم ولایت تنکابن و از خوانین و متملکین آن دیار بودند و در آن زمان سخت سر نیز جزء تنکابن بود.

سپاس از توجه ِ شما دوستِ ارجمند.
به چشم؛ در نخستین فرصت، یک بیوگرافی ِ مختصر از این استاد بزرگوار را تقدیم میدارم.
دکتر عبدالصمد خلعتبری، از "لیماک" هستند، و نسب شان دقیقاً از خاندان ِ "خلعتبری"هایی است که منظور ِ شما بوده.
برقرار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد