وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...
وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...

فرزانگانِ دیار ما (بخش اوّل: دکتر عبدالصمد خلعتبری)


دکتر عبدالصمد خلعتبریِ لیماکی، در دی‌ماه سال 1341 در یکی از روستاهای شهرستان رامسر (لیماک) متولد شدند. پدرشان، ناصرقلی‌خان خلعتبری لیماکی، نام ِ برادرِ مرحوم پدربزرگشان، عبدالصمدخان، را بر او نهادند. عبدالصمد خلعتبری، دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و تحصیلاتِ دبیرستان را در تنکابن ادامه داد. در خرداد 1359، در رشته‌ی اقتصاد و علوم اجتماعی، از دبیرستان حافظ دانش‌آموخته شد. در سال 1360، در اولین دوره‌ی تربیت معلم، در رشته‌ی زبانِ انگلیسیِ مرکز تربیت معلّم امام خمینیِ گرگان پذیرفته شد. در سال 1362، دانش‌آموخته شد و به استخدام آموزش و پرورش درآمد؛ و در مدارس راهنمایی ِ تنکابن، بابلسر و فریدونکنار مشغول تدریس شد. همزمان با تدریس، ادامه‌ی تحصیل داد و در سال 1366 در رشته‌ی حسابداری از دانشگاه مازندران (بابلسر) لیسانس گرفت. پس از اتمام تحصیل، در یکی از دبیرستان‌های گرگان مشغول تدریس شد؛ و سپس به مدت دو سال به معاونت اداری و مالی ِ اداره‌ی آموزش و پرورش ِ گرگان انتخاب شد. پس از مدتی، به تنکابن منتقلْ و در دبیرستان‌های این شهرْ مشغول تدریس شد. علاقه‌ی وی به تحصیل باعث گردید تا در سال 1373 فوقِ لیسانس خود را در رشته‌ی مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر و فوق‌لیسانس ِ حسابداری را در سال 1374 از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران اخذ نماید. وی از سال 1371 همکاری خود را با دانشگاه‌ها آغاز نمود و به تدریس دروس حسابداری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌های مازندران و گیلان پرداخت. در شهریور 1376 از همکاری آموزش و پرورش استعفا داد و بصورت تمام‌وقت به عضویت هیئت-علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درآمد. در این واحد دانشگاهی، به مدّتِ دو سال، مدیر-گروهِ حسابداری و دو سال و نیم، در سمتِ معاون اداری و مالی خدمت کرد. 

در سال 1381 تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقاتِ تهران را آغاز نمود و در سال 1386 آنرا به پایان رساند.

دکتر خلعتبری، پس از راه-اندازیِ دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر (اسفند ماهِ 1383) به عنوان اوّلین رئیس این واحد، انتخاب و مشغول به کار شد. وی با پیگیری‌های فراوان، سرانجام توانست زمینی به وسعتِ تقریبی 22 هزار مترمربع را در بهترین نقطه‌ی شهر رامسر (رضی‌محله)، از شهرداری رامسر خریداری نموده و در تحقّق رؤیای ساختِ یک مجتمع دانشگاهی ِ آرمانی، گامی به جلو بردارد. سال‌های 87-1386 عرصه‌ی اندیشه‌ها و تلاش‌های والای او و صلابتِ رأی و خواستی بود که می‌کوشید با پذیرش ریسکِ بالای ساختمان‌سازی‌های گسترده، در تقابل با نظر برخی مدیران ِ بالا-دست که دانشگاه رامسر را صرفاً در حد و اندازه‌های یک مرکز ِ کوچک می‌خواستند، با دستور به طراحی و تصویب نقشه‌های یک مجتمع دانشگاهی در گام ِ نخست و برگزاری مناقصاتِ پیاپی و به خدمت‌گرفتن پیمانکاران ِ ذیصلاح در گام دوّم، در پَس ِ اجرایی‌نمودن ِ آن رؤیای متعالی برآید.


دکتر عبدالصمد خلعتبری در کنار پروژه‌ی ساختمان آموزشی ده-هزار مترمربعی. اوّل دی ماه 1387.

عکس از: نگارنده


نماهنگی از اقداماتِ عمرانی دکتر عبدالصمد خلعتبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر
(نگارنده نیز، در مقام مدیر عمرانی، در این پروژه‌ها به ادای وظیفه پرداخت) :



دکتر خلعتبری در سال 1371 با خانم دکتر زهرا مبلّغی ازدواج نمودند، که حاصل آن دو دختر به نام‌های "بهار" (متولد 1374) و "غزال" (متولد 1376) است.

دکتر خلعتبری همچنین عضو انجمن حسابداران خبره هستند و تا کنون، چندین مقاله و کتاب در زمینه‌های حسابداری و مدیریت به یادگار نهاده‌اند:

1- راهنمای کاربردی تحقیقاتِ حسابداری (ترجمه)، نشر پیشبرد، 1368.

2- مسائل حسابداری بهای تمام شده (ترجمه)، نشر پیشبرد، 1369.

...



برای نگارش متن ِ فوق، از کتاب زیر بهره برده‌ام:
رضوانی گیل کلایی، مجتبی. باغ آینه‌های رامسر، بدرقه‌ی جاویدان و عطوفت، تهران، 1387، ص 155-156.


نظرات 5 + ارسال نظر
محمد ولی تکاسی چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:46 ق.ظ http://http:\\mw1.blogfa.com

با عرض سلام
احتراما ضمن تشکر از گذاشتن مطلب در مورد یکی از فرزانگان دیار ما خواهشمند است چنانچه راجع به امیر خلعت بری و همچنین محمد ولی خان تنکابنی(خلعت بری) اسوه مبارزه با بولشویسم و یار و یاور میرزا کوچک خان اطلاعاتی دارید برای اینجانب کامنت بگذارید.
در ضمن یکی از خلعت بری ها کاندید عضو شورای شهر شده است دکتر جواد می باشد یا دکتر عبدالصمد و یا شخص دیگری است.

سلام.
مطلع-ام که کتابی در معرفی خاندان ِ خلعتبری های تنکابن و رامسر در چندین جلد تألیف شده است که ظاهراً مجوز نشر نیافته؛ ولی دکتر "عبدالصمد خلعتبری" بارها درباره اش با من سخن گفته اند و خوب است که به ایشان مراجعه کنید تا اطلاعاتِ کافی در اختیارتان نهند. (مایل باشید، شماره ی همراهشان را تقدیم دارم)

دکتر "عبدالصمد خلعتبری" تازه از زهر ِ بی-وفایی ها و قدرنشناسی-هایِ کار ِ اجرایی رهایی یافته اند و کاندید شدنشان غیر محتمل می نماید.

جنت فریدونی چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:10 ب.ظ

باسلام وعرض ادب وآرزوی موفقیت برای همه فرهیختگان

به ویژه جناب دکتر خلعتبری که الحق ایشان به عنوان یک

چهره ملی وماندگارهستند وازمفاخر رامسرند برایشان درود

می فرستیم وخداقوت می گوییم .

محمدزاده پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:48 ق.ظ

با عرض ارادت و احترام خدمت همه فرزانگان این دیار از آنجایی که خود نیز دانش آموخته ی محضر مبارک استاد گرانقدر جناب آقای دکتر خلعتبری بوده ام از این فرصت استفاده نموده ،نهایت قدردانی و سپاس خویش را به ایشان اعلام میدارم . این بزرگان مایه افتخار و مباهات سرزمین مان ایران می باشند . عمرشان پربار و سایه شان مستدام

محمد یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:35 ب.ظ

من ازشاگردان ایشان دررشته حسابداری واحدچالوس بودم و
ازنزدیک باایشان آشنایی داشته ومسائل زیادی رودرزمینه دانش حسابداری ازایشان آموخته ام .امیدوارم همیشه موفق باشند

بابک کرمی دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:21 ب.ظ

سلام برای انجام یک پروژه نیاز به تماس با دکتر خلعتبری دارم .تو اینترنت دنبال اطلاعات تماس با دکتر می گشتم که وبلاگ خوب شما رو پیدا کردم. ضمن تشکر از مطالب خوبتون اگر شماره تماس یا ایمیل دکتر را دارید ممنون میشم بفرمایید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد