وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...
وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

وبلاگ شخصی یاغش کاظمی

یا دلنوشته‌ای و حدیث نفسی؛ یا پژوهشی از برای تبادل آرا و آموختن بیشترم. ادعایی نیست ...

مسـیح ِ بازمصلوب


 

" اینکه به سقراط جام زهر بنوشانند، یا مسیح را به صلیب کشند، دیگر در این جهان وجود ندارد؛ ولی انسان ِ بدنهاد و فاسدی را نیک اندیش و مُطهّر معرفی کردن، و انسان ِ خردمند و نیک اندیشی را بدنهاد و فاسد نامیدن هنوز هم در این جهان وجود دارد! "


(برگرفته از گفتار متن ِ فیلم ِ فرانسوی ِ "سواری بر اسب ِ سفید")



نظرات 5 + ارسال نظر
مهدی حق شناس یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:10 ق.ظ http://www.mehdihaghshenas.blogspot.com

سلام یاغش جان
حالت چطوره؟مشتاق دیدار
امیدوارم مثل همیشه سرحال و بانشاط به پژوهش
و تدریس ادامه بدی.انسانیت به تو و انسانهایی مسئول
نیازمنده.راستی از آقای کاخکی خبر داری؟
به ایمیلم پیغام بفرست. مدتهاست که خبری ازت ندارم.
به وبلاگ جدیدم اگه دوست داشتی سر بزن
آدرسش رو برات نوشتم.
به امید دیدار.پیروز باشی

مهدی ِ عزیز،
دوست ِ هنرمند و بزرگوار
سلام.
من نیز مشتاق ِ دیدارم برادر. فرصتی دست داد به همراه همسرتان به "رامسر" بیایید؛ سر ِ راه "محمدباقر آقاحسینی" تازه داماد ِ ما را هم به اتفاق ِ بانو سوار کنید و جمعی بیاین "رامسر" ؛ دیدنتان مایه ی شادمانی ِ بسیارم خواهد شد.

خبر از استاد "صالحی کاخکی" اینکه، خودم برایش تابستان تماس گرفتم و جویای ِ احوالش شدم، می دانی که گرفتار ِ بیماری سرطان شده بود ...؛ ولی زمانی که با او صحبت می کردم، روحیه اش عالی بود و گفت که خوب است و ...
این هم برایم درسی بود؛ استواری و سماجت و شجاعتی که در برابر ِ این بیماری رام نشدنی از خود نشان داد، سرانجام به رهایی کامل اش انجامید.
احوالش را از همین ماه گذشته دارم که به حمدالله خوب و سرحال است و از ورطه ی بیماری گریخته! چنین باد!

من یک نشانی ایمیل از تو دارم که از همان وبلاگ ِ "طراحی فرش" ات گرفته ام و تا کنون چندین بار به آن نشانی ایمیل فرستاده ام. از ایمیلی که معمولاً چک می کنی برایم نامه ای بفرست تا نشانی ات را در "میل باکس" ام ذخیره کنم و از این پس نامه هایم را به این نشانی بفرستم.

پاینده باشی و مانند ِ همیشه پیروز!
به امید دیدار!

جواد مفرد کهلان دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 04:07 ق.ظ http://far-hang.blogspot.com

نگارنده کتاب یوسف فلاویوس (مورخ یهودی نیمه دوم قرن اول میلادی)را برای پیدایی شخص تاریخی که کما بیش یاد آور عیسی مسیح باشد گشتم معلم انقلابی به نام یهودا فرزند زیپورایی را که مؤسس فرقه زئولات (مشتاقان آزادی) نزدیکترین شخص تاریخی برای ماهیت تاریخی عیسی مسیح اسطوره ای دیدم. شاگردان جوان و انقلابی و ضد تسلط رومیان بر یهودیه این معلم در همان عهدی که گفته میشود هیرود کودکان را کشت، به سبب ساقط کردن سمبل عقاب طلایی امپراطوری روم از سر در معبد اورشلیم اعدام و سوزانده شده اند. یوسف فلاویوس واقعه قتل او را مکتوم میگذارد. بگفته صریح وی تنها معلم انقلابی همراه وی در همان واقعه دستگیر شدن دانشجویان اعدام شد. نام پدر یهودا یعنی زیپورایی به معنی پرنده است و انجلیها میگویند پرنده ای در آسمان ظاهر شد و صدایی از آسمان شنیده شد که تو فرزند عزیز من هستی که من از تو خشنودم.

رابعه سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ب.ظ

چون نسبت به عکس فوبیا دارم متن رو هم نخوندم

عکس را برمی دارم؛ ظاهراً مایه ی فوبیای ِ خیلی ها شده!؟

یزدان صفایی سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:07 ب.ظ http://ahouramazda.persianblog.ir

درود بر شما
تارنگار جالبی دارید
سپاس

میچکا سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:26 ب.ظ http://royaye-rira.blogfa.com/

سلام..
این جمله ها چقدر به احوالات امروزمون میخوره..
عنوان پست رو که دیدم یک لحظه فکر کردم در مورد کتاب مسیح بازمصلوب از کازانتزاکیس نوشتید که من هنوز نخوندمش...

راستی آهنگ پالیوشکا رو بارها گوش دادم و لذت بردم. متشکرم

سلام.
بله درست گفتید؛ عنوان، همان عنوان ِ کتاب ِ "کازانتزاکیس" است ...

در مورد آهنگ ِ برگزیده ام ... با توجه به استقبالی که شده، وسوسه شده ام شمار دیگری از ترانه ها و موسیقی های ِ دلخواهم را در اینجا انتشار دهم؛ اگر متهم به باز کردن ِ در ِ طرب خانه نشوم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد